Wednesday 22 August 2012

Belanga, Midvalley

3 hari sebelum Raya, kena jadi helper kat store.
Tahun ni aku kena kat Midvalley lak, which is sangat benci.
Tapi no choice, nak tukar pun takleh dah.

Kalau plan nak bukak puasa kat Midvalley ni, memang laa kena booking awal2 di siang hari.
Sebab orang memang terlampaulah ramai, semua kedai makan akan full.
Based on information dari member2 sekerja, diorang kata kat Secret Recipe dengan Nando's je boleh dapat seat kalau tak booking.
Yang lain tu, harapanlaa kan.

Hari tu plan nak iftar kat Belanga.
First time makan kat kedai ni.
Actually Belanga ni bukan dalam Midvalley, tapi dalam the Gardens.
Kalau dari Midvalley, betul2 dekat dengan centre court lower ground.
Straight je, kedai ni belah kanan.
Direction sangatlah tak jelas kan.

Kedai ni member aku kata menunya adalah menu masakan Kelantan.
Tapi aku agak confius bila tengok Managernya orang Indon.

Masa bulan puasa tahun ni, aku memang selalunya nak order air bandung soda.
Mantop. Paling mantop masa kat restoran asam pedas Linda Onn kat Ampang tu.
Meletop nok.



Masa ni aku order asam pedas ikan pari. Bolehlaa.
Member aku order asam pedas ayam.
Asam pedas ni datang dengan set - nasi kosong, asam pedas, telur mata kerbau dan sambal belacan.
Satu set RM13.90 tak silap aku.

Ok, fokus entri awal tersasar.
Mari lihat gambar makanan yang aku order kat Belanga.


Bandung Soda yang takde rasa soda


Kerabu Rice with Grill Terdeloin (nama cam canggih je)


Macam canggih je nama tu kan padahallll .. nasik kerabu dengan daging bakar je pun ...
Bandar sangatt ...




Pemandangan dalam kedai. Full house. Kat luar pun full.



Member aku tu ambik Nasi Lemak Ayam Berempah, which is katanya, ok laa ...
Harga kat sini standard laa, macam yang aku punya tu RM15.90, member aku punya RM14.90.
Kitorang order Sirap Bandung Soda harga segelas RM5.50.

Mungkin akan ke sini lagi, nak bawak Man.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...