Monday 2 May 2011

Kemaman Kopitiam

Pernah pergi Kemaman Kopitiam?
Kemaman Kopitiam yang aku nak cerita ni terletak di Kuantan, Pahang.
Yelah, asyik cerita pasal tempat makan best kat KL je kan.
Kang orang kata aku lupa asal usul kampung halaman pulak....

Kalau kat Kuantan, Kemaman Kopitiam adalah tempat lepak yang best untuk orang Kuantan...


Ada 2 ke, 3 cawangan Kemaman Kopitiam di Kuantan, aku tak pasti.
Tapi yang pernah aku pergi kat 2 cawangan ni je-  depan MegaMall dengan Semambu.
Apa yang best kat sini?
Ini dia ;


Dan seperti kopitiam lain;


Jangan lupa order yang ni...hehehehe...
Biasanya kalau pergi lepak sana, yang bakal diorder adalah;


Kalau nak cerita pasal price, hmm..masa dulu2 takdela mahal mana..reasonable laa..
Yelah, Kuantan je kan, tak patut markup harga tinggi, especially for food & beverages...
Dulu tu masa aku pergi, masa aku still belajar la, dalam tahun 2004 camtu..
So bila sekarang aku tengok ramai yang duk complaint harga mahal, aku pun tak tau nak cakap camne...
Tapi yang peliknya, customer still ramai, still penuh hari - hari....

Ada banyak blog yang cerita pasal Kemaman Kopitiam ni, so boleh check kat sini, sini, sini, dan sini.
Kiranya, bagi warga Kuantan, Kemaman Kopitiam adalah salah satu port best untuk lepak sambil makan ringan - ringan... (tapi kalau makan nasik lemak tu tak kira ringan laa)


Bolehla checkout page FB Kemaman Kopitiam kat sini - Kemaman Kopitiam

Hmm...bila tengok gambar - gambar ni, teringin laa pulak...isk...


So, kalau datang atau singgah Kuantan, jangan lupa try ok...
p/s : Aku lupa satu cawangan lagi tu..dekat Jalan Air Putih..padahal selalu lepak situ sampai pagi kan..hehehe..nampak sangat aku dah lama tak balik kampung. LOL!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...